Saturday 6 August 2016

Salam Pembuka Bicara


Text: ZalinaZulkapli

Salam perkenalan ,

Dengan nama Allah yang maha pemurah, lagi maha mengasihani. Segala puji bagi Allah tuhan sekelian alam. Selawat serta salam atas junjungan Nabi Muhammad (saw), keluarganya, para sahabat, para ulama dan guru-guru serta sekelian mukminin dan mukminat keseluruhannya..

Izinkan saya berkenalan dengan anda sekelian , Nama diberi Zalina Bte Zulkapli , anak ke 2 dari 9 adik beradik.Lahir pada 2 september 1973
Mendapat pendidikan awal di sekolah Menengah Pengkalan TLDM seterusnya menyambung pelajaran dibidang lukisan Kejuruteraan Mekanikal di IKM Lumut 

Hari ini dalam sejarah, ALhamdulillah setelah 3 tahun berhenti kerja (efektif 20 september 2013)  banyak perkongsian di lakukan di media sosial menggunakan FB . Akhirnya saya pilih medan melalui blog agar mudah membuat perkongsian .
Sebelum berniaga sepenuh masa saya bekerja di bidang teknikal iaitu dalam bidang Autocad & pro engineer (design Aircond), auditor ISO, Technical Report , QA/QC dan tugasan terakhir adalah Product Certification selama 20 tahun bekerja. 

Alhamdulillah berkat berniaga separuh masa tetapi sepenuh hati. Saya memilih untuk berhenti kerja dan menukar bidang memilih berniaga sepenuh masa dalam masa yang sama dapat juga menguruskan rumah tangga. 

Bermulalah aktiviti Dunia Bisnes Wanita, tetapi yang bezanya berniaga dari rumah. 
Nasihat saya kepada yang ingin berjinak-jinak dalam dunia perniagaan, mulalah berniaga segera secara kecil-kecilan dan yang penting konsistan. Kenapa perlu kecil-kecilan? kerana ia membantu tindakan segera. Ramai yang memberi alasan masalah modal, jadi gunalah modal yang ada dulu. Bagi yang nak menjadi ejen saya, biasanya saya akan memberi konsutansi terlebih dahulu . Saya sendiri menjadi ejen qaseh product Syarikat  Ana edar SDN BHD sebelum menghasilkan product sendiri iaitu Umooda Double Collagen. 

Nantikan entri seterunya & insyaAllah saya akan kongsikan pengalaman sepanjang menceburi bidang perniagaan ini . 

Nukilan , 
Zalina Zulkapli
Pengasas Umooda Double Collagen

4 comments: